maandag 20 mei 2013

La Grimace Trail


                                                        Trail La Grimace                                                                                                                                                                                                                             



Op 19 mei was er een mooie trail in het Franse België ,plaatsje Marche en Famenne.
Het was er niet te bedoeling dat ik deze trail ging lopen,verleden week had ik namelijk de KvS 31 km in Zuid Limburg gelopen .Dus het was vrij kort achter elkaar .Toen kreeg ik een uitnodig via FB via Traillopers/sters .En er ging aardig wat loper er na toe.Dus me gelijk in geschreven voor me eerst 55 km trail!!!Waar begon ik aan...haha.Ik had er wel een goed gevoel bij,ik wou niet voor een tijd gaan maar meer om hem uit te lopen.
Alleen het was in Belgie,dus zal er met de trein er na toe moeten gaan en een slaapplaats moet boeken,dus toch maar een oproep geplaatst op FB als ik verlicht me kon rijden met iemand,En gelukkig kon dat. Nog bedankt Paula ;-)En kreeg nog gelijk een tip om me in Durbuy, een bed te reserveren,Het werd wel slapen op een slaapzaal ,maar dat maakte niks uit ik had een slaapplek. Dus met ze drie zaten we in Durbuy, erg ook nog een vriendin mee van Paula... nog ruim 18 km van Marche en Famenne...waar de trail gehouden werd.
De ander rest van de groep zaten op een camping!
Na dat Paula mijn op gehaald in Utrecht ,gingen we richting België,het was even zoeken waar we moesten zijn maar met een kaart van België ,gewoon op de oude manier,niks TomTom,kwamen aan op de bestemming,inchecken ,tassen op de kamer zetten en spullen klaar gelegt voor zondag. Alleen om 08:00 uur konden we ontbijten in het hotel,maar wij moeten al heel vroeg weg omdat 06:00 ...de 80 km lopers moesten starten .Afijn een van de hotelmedewerkers maakte voor ons een pakketje om me te nemen..dus dat was geregeld.
Na dat we klaar waren, gingen we naar de Durbuy om met de andere lekker te gaan uit eten
het werd een Italiaanse pizzeria. Was erg gezellig en leuk om de de mensen te zien,die je alleen via FB kent, nu in het echt ziet....Rond 22:00 was het weer richting hotel,camping.Want we moesten er vroeg uit zondag.Ik zelf moest om 08:00 start 55km en de 8o km om 06:00!Maar dat het nog ruim 18 km was naar de start had ik zo, ik ga wel mee .. ik wel wat ik in die twee uur doe;-)Aan gekomen in Durbuy was het aardig druk voor de 8o km....Ik was zelf de eerst die de 55km startnr kwam ophalen...Toen was het zo ver ,Paula en Milfred gingen van start .Er werd nog even in het frans en nederlands vertel waar we op moesten letten kwa pijlen en linten enz...En ze waren weg .Ik ben toen nog een stuk van het parkoers gaan verkennen natuurlijk wel wandelend;-)Beetje foto,s gemaakt...Toen weer terug gelopen .Ik zag al weer wat mensen van de trailgroep lopen en nog wat meer bekende gezichten.Na elkaar even gegroet te hebben,was het tijd om me om te kleden .Het weer zag er goed uit wel nog koud msaar met een zonnetje,dus korte broek wel een thermo shirt en me Mudsweattrail buff en deze trok ik mijn mooie haagse shirt van de Den Haag marathon aan..Me Gopro ging ook weer mee .Ik was er klaar voor .Ik heb ontdekt dat heel goed loop op AA drinkt de Orange kleur,dus twee 0.4 ml bidons gevuld en me camelback met water gevuld die had ik wel nodig onder weg. Er waren wel 3 drankposten ,maar het kan nooit kwaad als zelf ook wat mee neem. 08:00 de start de 80 km lopers ,die hadden al ruim meer dan 2 uur gelopen!!Aftellen en weg waren we,de tunnel door en een lichte klimming ,het parkoers was veel door platteland,bos gebieden en dorpjes lopen .In het bos had je veel modder padden,boomwortels,en takken waar door heen liepen .We rennen zelf door een gebied waar ze de bomen gekapt hadden en takken en wortels nog lagen waar we door heen gingen die Belgen kunnen er wel wat van..Eerlijk ..ik heb ook wel op sommige stukken gewandeld vooral als je weer zo een stijlen helling op moet!!Ben gelukkig geen een keer uitgegleden ,dan zijn mijn Salomons 3D ultra,s!!Veel padden waren omgewoeld door tractoren,en het had geregen ,dus je liep tot je enkels door de bagger en plassen ...maar dat hoor erbij natuurlijk...tot 40 ging het goed ,toe kreeg ik last van boven benen,liep rond de 9,10 km per uur .Dus gewoon dit tempo aan gehouden. Na de 40 km kreeg we ook een technisch gedeelte we liep lang een afgerond dat was echt gaaf en we moesten over stuk rots klimmen..het was al aardig drukker geworden want de 17 ,28 km lopers waren er bij...even een gekomen opstopping tot gevolg.Bij de rotsen hoorde , ik mijn naam roepen en zag Milfred naar beneden klimmen.Zij was gewoon de eerst Nederlandse vrouw op de 80 km !!Ze had echt hard gelopen..Netjes hoor.Het laaste stuk was veel langs dennenboom bossen en akkers .Op een geven moment hoor ,ik weer mijn naan,daar kwamen Stella en Tom met de stokken en Stella huppelend ... voorbij gerent!!!Mooie gedaan hoor.Na dat ik aan tTom gevraag had hoe veel km het nog was,want mijn Garmin was er mee opgehouden ,batterij leeg.moesten we nog 4 km lopen,we staken een akker over, gemankeerd met steentje, om toch liefs zo netjes tussen de mais plantjes te blijven lopen!!We kregen nog een klimmetje en daarna was het weer het bos in en richting finish In het bos kwam.. Jan Strijker me weer voor bij lopen,bij de KvS liep die ook al bij me in de buurt,wat kan die man goed lopen ..haha. Maar bij de laatste kilometer passeerde ik heb weer en kon ik heb achter me houden .Eindelijk daar was te finish...start nummer genoteerd en mijn tijd,zelf weet ik die niet,ik denk net onder 7 uur!!!Bij de finish gelijk een glas cola gedronken en wat mensen gefeliciteerd.
                                
                                       

                              v.l.n.r. ik,Rene,Edwin.Jacolien,Milfred,Paula,Stella,Peter,Paul 



 Stella,Edwin, Rene ,Jacolien,Peter Paul,Paula,Milfred ...Gefeliciteerd!
Het was erg leuk om met jullie bij deze mooie trail aanwezig te zijn Wellicht bij en volgende of bij MBM Bergmarathon in Frankrijk!!Mijn volgende grote loop is pas op 30 juni de BergMarathon in Chamonix !!
                                          

                                          

                                         
                                          Bron foto:Vanessa.H


Dit was mijn verslagje...tot de volgen de keer!!

Marlon Voorn





Geen opmerkingen:

Een reactie posten